tisdag 1 december 2009

Vaccin & bett i armen

Dagen började så fint med att jag fick väcka lilla sessan så vi skulle hinna till dagis något i tid.
Satt och åt morgon-havregrynsgröten bland levande ljus om N.K Pyssling.
Emmie strök på min arm o pussade på mig o lät mmm mammaa,
hon såg så nöjd ut=)
En fin start på dagen det!
När jag hämtade henne från dagis låg hon så sött o sov brevid Måns eller om det var Max?
Tvillingpojkar som jag verkligen inte kan skilja=)
Fröken berättade att nån bitit Emmie idag och att hon såklart blev ledsen en stund.
Jajja tänkte jag, barn e barn o så farligt var det nog inte?
När ingen såg drog jag upp hennes arm o fick syn på stora tydliga bitmärken av hela munnen lixom. Ett rejält bett hade hon fått, min lilla gumma.
Det gjorde ont i hela hjärtat, men som sagt, barn e barn! (Grrrrr!)
Vi handlade till wåfflor efteråt och postade lite tackkort och när vi kom hem ringde min underbara bm o bad mig klä på mej o knalla bort till mvc/bvc för svininf.vaccin.
Hon är så himla bäst!!!!
Såås jag tog med emmie o knatade bort dit.
2 sprutor fick jag o ärligt talat så höll jag på o tuppa av.
Jag är INTE känslig för sprutor o det gjorde inte ont, men jag blev helt genomsvettig o skakig o marken vajade under mina fötter.
Satt på huk o pratade med annicas syster en stund i väntrummet o mådde genast bättre.
Kom sen på att jag kanske ätit lite dåligt, därav dingdong-attacken?
Skönt o ha blivit vaccinerad nu iaf, då kan jag inte dra me mej nå skit till lilla Emilia tänkte jag.
Hoppas nu bara att jag inte blir sjuk som många andra?
Vad annars? jag har städat o tvättat, känns som att det är det enda jag gör om dagarna.
Om jag ska hinna med annat måste jag släppa på det där o låta råttorna i hörnen vila en dag eller två. Annars kommer jag aldrig utanför dessa dörrar. *ler*
Nu ropar Mio efter sin mamma, så jag säger tjolavippen!

TACK IDA!!! EMMIE ÄLSKAR DENNA. OCH BILEN MED! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

hehehe snuttan va fint att hon gillade dom kul att de kommer till andvändning :D <3 <3