tisdag 22 december 2009

Phuuu!



Idag har jag hållt på en som en toka från kl.7 fram tills nu...
Dagis, handling x 2, hämta ut paket, tvättat 6 maskiner med tvätt o vikt allt (eller det gör jag ju alltid bums när jag e klar), gått igenom lite kläder till lilla Emilia-snorpan, dammsugit och renbäddat, handlat choklad o slagit in det till fröknarna på dagis, sytt upp Emmies klänning som hon ska ha till julafton och såklart tagit hand om mina hjärtan.
Mio han finner sig bara o gör inte mkt väsen av sig,
fast klart han e lite mera lissen nu när han inte mår så bra.
Emmie är en riktig liten glad krutgumma, men hon har nån liten trots nu o kräver lite xtra tid hehe. Dessutom e hon mammas skugga, hon är där jag är;)
Så så har hela dagen varit för mig, fullt ös medvetslös.
Ibland kommer jag på mej o nynna på mössens låt från Askungen,
för så känns det, allt går som på löpande band här, hehe.
Nu ska jag lägga mej strax,
Imon ska vi ha lite julemys med barnens kusiner o farbror o Martina såklart.
Innan dess ska jag helst hinna fixa allt inför julafton så vi är startklara efter att ha spenderat fm med barnens farfar=)
Puss o hej för mej!
Joo, och äntligen fick vi upp våran väggtext oxå! helt oki tycker jag=)

1 kommentar:

loijsan sa...

oh så fint de blev=)
Emilia har fått fina väggord av tant carro oxå som ja ska fixa upp=)
Hon får inget eget rum men hennes hörna måste bli lite mer flicka;)