lördag 12 december 2009

Luciatåg & magsjuka

Det e mörkt ute o det springer runt massa små tomtar & pepparkaksgubbar...
Jag står här i nattlinne,, vad händer????
Emmie & hennes dagisbästis Edit =) Nästan som en spegelbild =)=)

Så söta så söta så söta allihopa =)

Här lite bilder från Emmies allra första luciatåg=)
Hon var så himla duktig, satt där i fröken Zandras knä och undrade varför en massa folk stirrade på dom och vart alla blixtrar o snyftningar kom ifrån, hehe.
Ibland kunde man se hennes mun bilda ordet MAMMA *ler*, men hon var absolut inte ledsen.
Mot slutet kom hon oxå igång och viftade med sina små knubbiga fingrar till tiptaptiptap=)
Vilket mammahjärta som helst blir nog blödigt av o se ett luciatåg med det finaste man har <3

Vi hann bara komma hem så blev jag kanondålig.
Magsjuk och feber. Hur jag än försökte så var jag inte på topp.
Inatt höll sig magen lugn men febern fanns där.
Vid 3 blev Emmie dålig i magen och vid 5 hade jag varit uppe på mina skakiga ben o bytt på henne 4ggr. Magsjuk eller tänder??
Och lilla Mio vill inte äta idag, men glad o lugn e han för det lilla solstrålen.
Jag mår bättre idag, men är matt o småfebrig och magkatarren slog till rejält må jag lova.
Huuu vad ont det kan göra!

Innan jag säger godnatt, vill jag tacka en tjej med ett enormt varmt hjärta,
våran lilla söta Annica som dök förbi,
bara sådär, med massa julgott till oss i sjukstugan.

Tack för att du tänkte på oss gumman.
Sånt uppskattas en himla massa! Love love love!

1 kommentar:

Carro sa...

Oh fina lilla lucia!!! Gud så sött<<3<3<3
Så mys att gå och titta på luciatåg på dagis!

Krya på er hjärtan! älskar er!