torsdag 17 december 2009

Julklappajakt!


Igår var världens bästa svärfar här med julklappspengar till sina barnbarn. Han tyckte vi kunde handla klapparna för då blir det just det våra små behöver / vill ha. Han är så himla snäll och omtänksam o verkligen världens bästa farfar till våra barn. Vi är förkylda här, eller mest barnen, men vi klädde på dom varmt o micke värmde upp bilen innan jag o de små lullade ut, sen bar det av mot ikea som öppnade kl.10. Tänkte att är vi i god tid, så hinner vi få ett sånt där kök till Emmie som vi planerat att ge henne i julklapp. De hade fått 36st minikök levererat igår för efterfrågan är så stor. 10.10 var vi på plats å nån jäkel hann sno den sista i princip framför våra ögon Buhuuuuu! Och inga leveransenr inna jul har dom!!! Shittans vad besviken man kan bli då.. Vi hade ju tänkt att när Emmie somnat dagen innan julafton skulle vi montera ihop den o slå in ett STORT paket, men nu blir det inte så dådå=( Närmsta Ikea som har köket är kungens kurva i Sthlm. Sötaste Carro erbjöd sig direkt att åka o köpa ett åt oss, men vi väntar till mellandagarna så får emmies farfar vara med när hon får den, eftersom det är från honom med=) Hööö, så det kan bli, men inte ska vi hänga läpp för det, för nu är det julkänsla på hög nivå här! Massvis med snö ute ,här hemma doftar det juligt och Mio sjunger nån finsk julsång här brevid tror jag?=) Vi hittade iaf lite klappar till Mio o nåt välbehövligt till Emsan. Och jag hittade min julklapp från svärfar oxå, ett par varma sköna UGG´s ooo så sköna! Nu kan jag springa fritt ute i snön utan att frysa om mina långa tår!=) En pulka måste vi köpa åt sessan! Herreguud så skamligt att hon inte har nån. Imon kommer Annica & Viggo hit för lite julemys. Barnen får byta små klappar o så fikar vi gott och det roligaste; Emmie & Viggo får träffas o leka <3> Så snälla tomten ge oss en frisk jul! Jag skulle dö om nån av oss blev jättesjuk igen så vi inte kunde åka till Sthlmn o fira jul med våra fina. Emmie saknar sin lillkusse Colle jättemycket, det vet jag. Carro skulle fixa ett eget julbord till dom, hehe va roligt! O tomten ska komma för första gången till dom, på riktigt lixom. Förra året hade han bara lämnat ett berg av paket där under granen eftersom Emmie var då bara 6mån o Colle 2 mån, de hade inte förstått nått iaf... Men iår så Hohoho !!!=) LÄNGTAR! På söndag tänkte jag baka årets första lussebullar o lite pepparkakor. Lite adventsgott sådär. Jag älskar verkligen julen!!! Sen kommer evt barnens kusiner hit med farbror o Martina. Martina ska intervjua mig om barnuppfostran till ett skolarbete. Hoppas att jag kan bidra med nåt, hehe.. Nu säger jag puss hej för mej!

2 kommentarer:

loijsan sa...

ooooo söta lilla pojke <3

Carro sa...

Lilla skrutt<<3<3 Colle saknar Emmie också massor!
längtar tills på torsdag<3 älskar er!