måndag 7 december 2009

Inte min dag!

Igår kväll tänkte jag lägga mej toktidigt för jag var så trött så jag visste inte vad jag hette.
Aldrig nånsin i hela mitt liv har jag känt sån trötthet.
Emmie somnade redan vid 18 så hon var slut hon med.
Men våran lilla Mio hade bestämt sig för att mamma inte skulle få sova tidigt.
Han är helt vaken på kvällarna o vill ha sin dos av mamma & pappa när storasyster sover=)
Plus att han har varit lite sänkt i 2 dagar nu, småtempat och ena ögat geggar väldigt på honom.
Hur som, jag kom i säng strax efter 22 tror jag? helt okej det med!
Men redan kl. 01 vaknade emmie o sjöng för oss alla, högt högt högt!
Sjöng o pratade o vägrade somna om.
Tom grannen över oss började stampa högt o markerade väl att vi borde vara tystare?
Men hur tystar man ner ett barn i Emmies ålder??
På henne kan det bli motsatt verkan när vi försöker för mkt..
Till slut väckte hon Mio oxå o jag vet inte vad kl var när hon somnade halvt liggandes på mig o Mio snusade på andra sidan av mig.
Jag var för trött för att bry mig om min stackars armar o ben som låg lite hur som o gjorde ont, hehe.
När det var dax o gå upp ville jag bara gömma mig nånstans,
för jag hade sån migrän o kände mig febrig i hela kroppen.
Men upp kom jag, om så med gråten i halsen.
08.45 hade vi tid för 18mån-koll på Bvc.
Vi kom dit precis i tid (jag hann inte ens borta håret kom jag på sen, men det var lixom min sista tanke då det kändes som att skallen skulle ramla av när som!)
2 par med sina barn satt oxå o väntade på bvc.sköterskan o doktorn.
Våran förvirrade bvc-ssk kommer ut, öö öö vem har tid kvart i?
VI utbrister jag o en annan samtidigt !!
Ojdå, då tar vi det tredje paret innan, som hade tid halv o så hamnade jag ju naturligtvis sist,
för du har väl inget inbokat just nu??
Nää, bara det att emmie ska till dagis (o jag mår SKIT! men det sa jag inte)
Jahaja men åk o lämna Emmie på dagis o kom tillbaka sen, säger hon!
Jag titta lite frågande på henne o får fram ; joomen det är EMMIES 18mån koll, hehe.
Hur som, vi satt snällt o väntade till de hade tid för oss.
Väl inne kom sköterskan på att Emmie kan ju inte få sprutan då det måste gå 3 v emellan infl.vaccin o vanlig vaccin. ooooooooohhhh! Så vi fick tid till den 30de, då ska båda barnen få sprutor.
Doktorn gjorde sitt, undersökte o kollade lite motorik o inlärning.
Emmie fick mkt beröm för att hon vsr så lugn o samarbetsvillig, hehe.
Jag frågade om hennes hörsel men dr skrattade till lite o sa att barn är högljudda för de tror att de är universums mittpunkt.*ler*
Och ja, vågen stannade på 11,6kg & sessan mätte 81cm över marken=)
Hennes utslag tittade Dr oxå på. Atopisk exem, vinterexem ; Kortison o mjukgörande hundrafemtielva ggr om dagen!

Sen drog vi vidare till dagis, där jag lyckades tappa hennes sko o ställa ner stackarn i backen.
Som tur var hade hon strumpor på dagis, fast hon får gå med ett omaka par;)
Efter det, trots att jag trodde mina ögon skulle ploppa ut, kände jag att jag måste orka till affären för o handla KAFFE!!!! Måste ha mitt kaffe!
Skulle samtidigt posta ett paket o hämta ut ett annat, på samma ställe.
Jag räcar dit, nej du kan inte posta ditt paket här ! Nehee...
Och så ville dom naturligtvis ha Leg när jag skulle hämta ut det andra paketet,
men det visade sig, som vanligt, att jag åkt ifrån mitt körkort.
Då var jag på bristningsgränsen kan jag säga,
men jag fick mitt kaffe iallafall!!
Lyckan varade tills jag kom hem o upptäckte att det bara fanns 5droppar mjölk i paketet som stod i kylen. Men nu orkar jag inte ens bli grinig nå mer!
Denna dagen borde jag nog ha stannat i sängen?
Hepp, nu ropar Mio på mig.
Ska gosa med honom lite innan det är dax o hämta hem lilla krull.
Sikken tur att jag har mina söta glada barn som förgyller mina dagar o gör det värt att stiga upp på morgnarna =) !

2 kommentarer:

Milla sa...

Men gumman, vilken dag!!
Fyy, jag fick hjärtklappning bara av att läsa om den...
Hoppas huvudet är bättre nu.
Puss!!

Carro sa...

Stackare såna där dagar klarar man sig utan!:(

uhh vinterexem hade jag också i armveck och knäveck, Kliade som tusan!

Alltså jag förstår inte vad grannarna tycker att man ska göra med barnen, inte kan man ju hålla för munnen på dom!

Saknar er!