lördag 30 augusti 2008

Min Lördag kl.22


Idag har vi bara varit..
haft besök av snälla svärfar...
Emmie stirrade o stirrade på honom, som vanligt.. Hehe.

Tog en liten promenix. Vart o handlat. Tvättat from kl.14 fram till nu!!!
Så nu är jag trött, men nöjd.
Doftar ljuuuvligt av nytvättat i hela lgh...
Jag har haft d som nå slags fixide´i många år att det MÅSTE lukta gott hemma=)
HaHa.. Jag e störd !
Emmie är badad som vanligt, mätt o belåten o lattjat färdigt. Nu sover hon sött.
(vaknar då o då me magknip dock. Stackars liten)
Inatt tänkte jag faktiskt låta henne sova hos mej, när hon vaknar..
Gick ju så bra me hennes sömn hemma i tälje, säkert mycket pga att hon sov breve mej?
För imorse typ vid 5 lyfte jag över henne till stora sängen o hon soooooov=)
Hon pillar o killar mej med sina småsmå knubbiga fingrar o håller hårt i min tröja.. Som att hon försäkrar sig om att man är där?? Mmm-mys!
Sen ska man ju inte vänja barn att sova hos föräldrarna, utan dom ska sova i sin egen säng,,
men,, hon är bara 3 månader ju! (idag faktiskt.)
Märkte som inatt, när jag gick upp för att mata/ge nappen/byta på henne lr vad som,
att hon gärna greppar mina fingrar med sin lilla hand o håller hårt hårt...
Vem har hjärta att slita sig loss o gå därifrån?
jag må va fjantig o känslig vad det gäller henne o vissa kanske tycker att jag skämmer bort henne? jag är nybörjare på detta med att va mamma och jag gör det som känns rätt i mitt hjärta.
Det jag tror är bäst för henne.. Ja, ni förstår..
När Emmie var lite mindre o jag alltid fick kånka på henne pga hennes kolik,
fanns det några faktiskt som sa att jag skämmer bort henne.
Skämmer bort henne? för att jag försöker lindra det onda genom att bära runt på henne??? Ähh!
Som Joona sa ; man kan INTE skämma bort en sån liten bebis!
O det tror jag gäller än!!
Visst, piper bebisen till, behöver man inte plocka upp henne direkt,, för då vet hon...
Men ni vet vad jag menar..
Hur kom jag in på det här förresten? För att dom orden malt i min hjärna o gjort mej osäker emellanåt? Skit samma.. Emmie är min dotter,, o jag bestämmer i slutändan ändå. *ler*
Det trista är, att jag får dåligt samvete för minsta lilla o känner mej som en dålig mamma för minsta lilla.. Otillräcklig.. Men söta Milla skickade ett väldigt fint mess till mig som fick mej att tänka om.. Jag ger Emmie massor med kärlek. O jag kommer att ge henne enormt med kärlek under hela hennes uppväxt. Jag lovar att jag alltid kommer att göra det bästa jag kan för henne, mer än så kan man ju inte. <3

Nuuu ska jag göra mej klar för natten. Redan! Japp;)
(fast d brukar jag ju alltid säga o så kommer jag isäng om ngr tim, hehe)
Tänkte iaf lägga mej o se på film ; Made of honor. Verkar va bra...
Imon ska vi till Nora på marknad. hoppas det blir fint väder!
Nattinatt alla söta...
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman lyssna på ditt hjärta! Som du säger: Du gör det som känns rätt, Och det ÄR rätt. Tvivla inte på dig själv för du är en UNDERBAR mamma! Man kan inte skämma bort dom med för mycket kärlek.

Saknar er massor söt!

Love u