söndag 17 augusti 2008

* Nattsömnen *

Eftersom jag varit så olidligt trött den senaste veckan,
tänkte jag inne i min trötta dimma inatt att jag ska räkna hur många ggr jag måste gå upp per natt??

Ge nappen, på me täcket, mata, kolla till sötnosen för hon låter konstigt, kräks, gråter, har ont i magen, bläjbyte, mm.
Det är inga långa stunder jag behöver va uppe ALLA ggr,
men ja, hur många ggr jag måste stiga upp iaf.
Kl. 01.25 vaknade Ems till för första gången och jag räknade gångerna fram till 06.30.
När jag var upp i 14ggr fick hon lägga sig i våran säng.
Där höll hon på o lattjade ett bra tag, sen somnade vi helt utmattade båda 2..
Ändå var det en hyfsat bra natt=)
Hur som, så möts jag alltid av ett jätte leende från min lilla sessa,
varje gång hon slår upp sina stora ögon,
då orkar man med samma sak nästa natt igen, o natten därpå o därpå o dårpå=)))

3 kommentarer:

Nimsy sa...

men oj. det var inte några gånger det inte =(. men tur kärleken är stark så man orkar.

Anonym sa...

O jievlar!! Att du orkar=) jag blir helt slut om Elida vaknar EN gång per natt. Kanske för att man inte är van!

sina sa...

Absolut!
Man orkar VAD SOM för sina egna=)
Sen e det en annan femma att man ser ut som 7svåra år haha.