lördag 31 maj 2014

Kalas

Vi har hunnit med en hel del idag!
Först sovmorgon ända till 08, alldeles lagom och så skönt!
Sen tvätt, baka, handla, Micke meka med barnens cyklar och de cyklade på baksidan i timmar.
Sarah kom förbi och vi testade hår och ny sminkning till våran stora dag.
Hon kan mig, och hon gjorde precis som jag föreställt mig.
Ganska naturligt liksom, men ändå mer än vad jag brukar ha =)
Sarah kallar mig för 'boho',
så lite boho får det bli.
Vi provade hela kittet med klänning och smycken.
Till min besvikelse har jag nog gått ner en smula i vikt och klänningen har blivit större...
Först fick jag panik!
Men, allting brukar lösa sig!
Om jag inte kommer på nån lösning, ja då får klänningen vara en aningens för stor då.
Men då får det inte bli nå hastiga rörelser på dansgolvet eller händer i luften,
för då trillar behagen ut!
Sen är klänningen lite för lång framtill vilket gör att den trasslar sig i skorna när jag går.
Lösning ; gå barfota? Ja varför inte!
Hursomhaver, så förutom lite trassel med klänningen så känner jag mig lugn!

Nu på kvällskvisten har jag bakat inför morgondagen.
Då vankas det kompiskalas för våran 6åring på Gräddegården.
Vi ska överraska barnen med ponnyridning och nu återstår det o se om våran snorpa vågar sig upp på pållen? =)
Det ska bli en fin dag imorgon enligt väderprognosen och det är jag ju superlycklig för!

Vad mer?
Mio kräktes ju en JÄTTEKRÄK häromnatten.
Verkade inte vara nån magsjuka för det blev inga fler kräk.
Konstigt! Men så skönt!
På måndag satsar vi på jobb & dagis igen.
Tillbaka till vardagen, i 2 veckor till.
Sen är det sommarlov och semester! Från Usö iallafall.
Vi kommer nog hålla till mycket på g.g,
men där går det ingen nöd på barnen så länge det är fint väder!
De har mycket roligt o leka med, stora fria ytor, kompisar att leka med, gott att mumsa på,
och hemmagjord glass!

Nu är det natten för mig, imorgon är det kalas!

Kärlek!


Inga kommentarer: