måndag 19 maj 2014

En vecka till Emmie´s op

Ja, jag har skjutit fram tankarna och min oro,
men nu är det ett faktum att det endast är 1v kvar till Emmie´s operation.
Operationen är enkel och ska inte ta så lång tid,
så det oroar jag mig inte för.
Men däremot har min mage vänts upp o ner idag då jag tänkt på narkosen och läkarens ord om att Emmie reagerade som en astmatiker sist hon sövdes.
Alla som har barn, kan nog föreställa sig känslan.
Dock vet jag att dagens vård, doktorer och sköterskor är sååååå duktiga,
men ändock, jag har ont i min mage!
Min lilla flicka...
Men jag biter ihop, för tappra ska vi vara!
Visar jag oro blir ju snorpan oxå orolig.
Och än så länge så visar hon ingen nervositet.
Hon räknar ner dagarna och vänta på att hon ska få lättare att andas igen.
Och att få vara ledig med mamma några dagar som hon säger.

Och sen en annan sak.
Trollungen fyller ju år nästa vecka oxå! 6år!
Vart tar tiden vägen????
Under sjukveckan tänkte jag att hon kunde få önska vad jag ska baka till kalaset,
och såna saker ;)
Kanske är hon inte ens intresserad av morsans bakverk, vad vet jag =)
Hur som haver, det är Emmie´s vecka nästa vecka,, helt och hållet!

Inga kommentarer: