söndag 4 maj 2014

Underbara barn






Mina älskade småhuliganer...
Dagarna är verkligen fullt ös medvetslös med er,
MEN vad vore livet utan er?

Idag jobbade jag ute på Gräddegården,
trots att jag faktiskt inte mår helt 100.
Den här tandgrejen tog musten ur mig... Eller, ur min kropp rättare sagt!
Hur som haver,
väl hemma satt jag länge med barnen och de hade så himla mycket och säga.
Emmie försökte hänga med när lillebror drog sina rövarhistorier,
men hennes fantasi är inte riktigt lika livlig som hans. Hehe.
Jag fattar verkligen INTE vart han får allt ifrån???
Han berättar så otroliga historier med sån inlevelse att han verkar verkligen tro själv på allt han säger?
Bla var det en katt som hade simmat mot honom, gett honom en kram och PRATAT.
Och katten pratade inte mjau utan hon pratade som vi gör!
Jaha sa jag, vad sa katten då?
Utan att ens tänka svarar han ; joo katten sa = var är dina föräldrar?
Och sen fortsatte han berätta lääänge läääänge.
Till slut frågade jag, Mio, hittar du på nu?
Han tittade ner, med ett lite generat flin, och skakar på huvudet,
nej mamma, det var så!
Ojoj lilla pojke, jag tror allt du ska bli en sagoberättare när du blir stor!?
Nej det ska jag inte mamma, för jag ska bli polis, jobba på brandkåren,, och på Mc donalds.
Hahahah lilla älskade Mio.

Emmie har som sagt inte fullt lika mycket fantasi,
men däremot tänker hon MYCKET.
På allt!
Och frågar om allt!
Just nu är det mycket om kroppsdelar, vad som finns bakom näsan, inuti öronen, under kinderna,
och ja, hon ska minsann bli doktor som mamma när hon blir stor.
Men lilla hjärtat, mamma jobbar på sjukhuset men jag är INTE en doktor.
Nehene, men jag ska iallafall jobba på sjukhuset och vara som du,,,, en doktor!
Hahahaha
Och så ska jag jobba med hästar!
Det var som tusan då hon ite ens vågade rida på de söta små hästarna idag, hehe.
Och det roliga är, att vi har bokat ponnyridning till hennes kalas,
som överraskning!
Vad tokigt det kan bli.
Hon är jättefascinerad av hästar,
men klart, de är ju STORA.
Och man ska ha respekt för dom djuren. För alla djur för den delen.

Hur som haver,
har vi väldigt mycket framför oss fram till sommaren känns det som.
Mycket roligt som väntar!
Vilket även innebär mycket jobb och planering för morsan i familjen.
Men det är kul!
Så länge orken räcker till liksom..

Nu är det dags för natten.
2 kvällspass + 3 dagpass framför.

PUSS HEJ

Inga kommentarer: