fredag 13 december 2013

Lucia

Mio och hans bästis Leo på dagis

2 underbara Luciafiranden idag.
Först Emmies tidigttidigt på morgonen.
Sisådär 30 barn och dubbelt upp med vuxna + syskon.
Barnen var sååååå duktiga!
Och våran Emsi-lou var en av de fyra som sa en ramsa.
Hennes var ; 4 ljus och doft av gran, då är vi framme vid dopparedán.
Jag trodde inte hon skulle våga, men det gjorde hon minsann.
Lugnt och sansat och så tydligt.
Mitt hjärta höll på att spricka av stolthet!
Älskade flicka!

Senare på em var det dax får våran Mio att lussa.
På Mios dagis är det han och ett par till som är större, resten är bebisar.
Haha det var så underbart, luciatåget tågade in, många barn grät, de större barnen försökte sjunga,
och pedagogerna hanterade allt så lugnt och fint.
Mios ljus var ibland i näsan, ibland i örat och i nästa stund i munnen.
Busigaste och finaste lilla gosse!

Nu har julgranen åkt fram,
men vi klär den imorgon!

Om ett tag åker jag på årliga glöggfesten hos en kollega.
Dock kan jag bara stanna ett par timmar,
för sen ska jag hem och byta av Miklos, han har en dejt med grabbarna grus..

Puss hej och trevlig helg!

Xtra massa kramar till Johanna som fyller år idag. VI ÄLSKAR DIG!

Inga kommentarer: