måndag 23 december 2013

Hjärnskakning

Vi har haft en helt underbar dag idag,
som tyvärr slutade lite trist.
På morgonkvisten när jag stod i duschen stod Emmie utanför och snurrade/dansade,
hon yrsladeväl till och föll och dunsade bakhuvudet i väggen.
Hon blev såklart ledsen, men sen var det bra.
Hon & jag begav oss mot stan medans Micke och Mio åkte till marieberg.
Vi hade många mysiga timmar på stan, handlade och åt ute.
Allt var frid och fröjd och Emmie var glad och pigg..

På em var det fix o trix hemma.
jag åkte ut och fixade det sista från mataffären och när jag kom hem såg emmie så blek ut och fick hemskt ont i huvudet. Verkligen riktigt ONT!
Jag satte mig i bilen igen för att åka hadla alvedon till snorpan.
Och hann bara gasa iväg när Micke ringde och sa att hon kräkts!
Ounou magsjukan var ju min tanke?
Men micke plussade ihop 1+1 = hjärnskakning efter fallet????
Han ringde 1177 och de bad oss att åka in till akuten bums.
Vilket jag och Emmie gjorde.
Och visst, allt tydde ju på mildare hjärnskakning,
men hon var ju vid gott mod ändå och svarade ficnt på alla tester,
så vi fick välja själva, stanna kvar för obs eller åka hem och övvervaka själva.
Sagt och gjort, såklart åkte vi hem och ska hålla stenhård koll på henne.
Huhuujajaaa, det var den kvällen.
Men glad var Emsan som mötte tomtemor med skägg på akuten som delade ut julklappar till sjuka barn.
En helt UNDERBAR grej!
Jag måste bara verätta att jag själv blev lite nervös först när det dyker upp en liten kvinna med stora bruna ögon, iklädd i tomtekläder och skägg,
och bakom henne står en ordningsvakt.
Jag fattade nada!
Tittade på henne, tittade på vakten, tittade på sköterskan, tittade på vakten igen, la hanmden på Emmies axel ifall att, hahahha.
Vad gjorde vakten där liksom???
Herregud!
Men denna tomtemor var så snäll och hon gav Emmie ett stort paket,
som innehöll en söt gosig björn, eller vad den föreställer?
Walle får han heta iaf.
Det är visst IKEA som skänkt massa gosedjur till akuten nu under juletider?
Så tack Ikea och TACK tomtemor!

Barnen somnade sent,
så nu ska jag fixa lite här hemma, i luuuugn o ro.
Imorgon är det ju årets finaste underbaraste dag enligt mig.
Och imorgon, då kommer min fina 'lillebror' Mikke hemifrån 08 hit och delar dagen med oss.
Älskart!

GOD JUL ALLA STJÄRNOR!



Inga kommentarer: