onsdag 18 december 2013

Host host

Emmie är vid gott mod,
ingen feber men en elak hosta.
Får hon de där hostattackerna kräks hon nästan.
Och hon vääägrar hostmedicin!
Vad ska man göra??
Jag tempade lite igår, bättre idag, konstigt.
Dock känner även jag att det är nånting som lurar i kroppen?
Och ryggen, jag som aldrig haft ont i ryggen,
musklerna i ryggen, mellan skulderbladen gör så nedra ont!
Jag har väl lyft fel?
Ojoj vilket gnäll det är på mig! haha.

Jag har iaf gjort klart fröknarnas klappar och bakat chokladtårta till dom.
Passar på att lämna dem idag när vi hämtar hem Miopluppen om en stund.
Han ville gära till dagis o leka med kompisar,
för sen kommer de inte träffas på 3 långa veckor.
Ojoj vad mycket de ska ha o tala om sen när de väl ses efter lovet =)
Underbara små liv!



Inga kommentarer: