onsdag 9 januari 2013

Gjorde jag rätt???

Nu ska jag berätta lite kort o gott om varför jag haft så nedra ont i magen på sistone och såhär är det,
min stora dröm är ju att byta inriktning inom yrkeslivet,
byta helt.
Och jag har världens möjlighet framför mig, frågan är bara NÄR det blir av?

Mitt vikariat på usö går ut i början på mars och tiden börjar bli knapp.
Vips så vart det en ledig tills vidare tjänst där.
Oh my godd, tankarna snurrade i skallen.
Ska jag fortsätta i mina gamla trygga fotspår och söka tjänsten och KANSKE få ett fast jobb?
Eller ska jag chansa och hoppas på att min dröm blir sann i framtiden?
Men jag vill verkligen inte från botten av mitt hjärta stå arbetslös!!!!!!!!!!!!!!

Chefen haffade mig idag och undrade hur jag tänkte kring allt?
Ville jag ha tjänsten?
Klart jag vill ha fast jobb,
men jag vill följa min dröm.
Jag kände att om jag nu skulle tacka ja,
skulle det inte vara rättvist att behöva säga upp sig om ngr månader, eller ett halv år?
Knivig situation!

-Vi vill ha dig här,
men okej, vi förlänger ditt vikariat,
och väntar och ser, tills det dyker upp en annan tjänst igen??

JATACK!


Jag följer mitt hjärta och jag ska följa min dröm och jag hoppas att jag gjorde rätt nu....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Laila:
Klart du gjorde rätt! Och följ ditt hjärta, det har du gjort förut och se nu bor du i Örebro med kärleken och två små. Så följ ditt hjärta såvska du se att snart så bakar du ännu mera än vad du redan gör.
Kram

sina sa...

Hjärnan tänker en sak och hjärtat en annan.
Men jag tror att jag gjorde rätt val.
Saknar dig min kloka lilla Laila <3

Linda & Nova sa...

Åh tryggt är skönt men inte alltid rätt. Du ska verkligen göra det som känns rätt och då kan det helt enkelt inte bli fel :) hahah

sina sa...

Hehe, jatack söt <3