lördag 12 januari 2013

Familjen fullt ös medvetslös

Idag har vi haft en superfin dag,
om än vildare än nånsin...
Från 07 imorse har barnen hållt igång som 2 skogstokiga Duracellkaniner.
Helt galet så de orkar härja!
Vi har bakat kakor, varit ute o busat i snön,
bakat tårta till Micke som fyller år på måndag men som vi ska fira lite imorn.
Vi har gjort marsipanfigurer, lekt på rummet, pysslat.
Barnen busade så hårt så hör o häpna, BÅDA fick upp varsin kräka.
Då studsar man bra mycket tycker jag allt.
Och till råga på allt har båda barnen blivit snoriga och Emmie har känts sig hyfsat krasslig mot kvällen,
men inte ens det fick dom att lugna ner sig.
Till slut satte Emmie en godis i halsen och hon blev lika rädd som mig och DÅ lugnade hon ner sig.
*Phuu*
Ibland spelar det ingen roll hur mkt man försöker aktivera våra små,
inget är nog liksom.
Hur orkar dom??
Nu sover dom iaf sen en 40min tillbaka och ojoj så söta de är när de sover. hehe.
De säger att man ska vara glad att man har aktiva livliga barn och det är jag ju,
men vissa dagar alltså, ohmigodd!!!!!
Imorgon hoppas jag på en lugnare dag,
för även om jag oxå är som nån slags Duracell, så är jag bra trött nu! *ler*

Hur som haver,
Micke är ute på äventyr ikväll.
han drog redan innan tre.
Jag ska ta mig en stor kopp kaffe och bara ANDAS!
Det är ju trots allt underbara lördag idag!



Godaste & enklaste chokladfyllningen enligt mig, mums!









4 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Du är så grym och bra Sina! Fantastiska tårtor gör du oxå :) Kram

sina sa...

Awww gulle dej!!!! TACK <3

Anonym sa...

Laila:
Ha, ha underbar text på en superfin tårta. Kan det vara Ems som bestämt texten?...
Hoppas Micke blev glad för annars....
Grattis Micke det är din dag idag för det är ju din födelsedag idag!!!
Kram

sina sa...

Hahahaha jajjamen, för barnen är han verkligen starkast i hela stora världen=)

Micke tackar o bockar.
Dessutom ser det ut som att han blir farbror på sin födelsedag =)