söndag 27 april 2014

Mördarpass


Denna helgen har vi väl gått lite hipp som happ med personal på avdelningen.
Många som är sjuka,
alla timmisar är redan inne eller bokade nån annastans.
Känns som att passen är rena mördarpassen, men det har gått och inga patienter har blivit lidandes!

Dock är man totalt slut då arbetsdagen är slut.
Men igår var det så vackert väder, igen.
Barnen väntade tills jag skulle sluta så vi kunde åka på tivoli.
Så så fick det bli.
Ett par timmar ute.
Mat ute på baksidan.
Supernöjda barn!

Idag skiner solen ännu mer och det känns träligt att behöva åka jobba kvällen.
Helst skulle jag ju vilja packa ryggan med fika och dra ut med lilla familjen...
Men sånt är livet!

Nästa helg hoppas vi på en smula LUGN & RO iallafall.

Idag hoppas jag även på att hinna handla dragkedja och sytråd mm,
för på onsdag kväll kommer Laila & tösorna.
Först blir det Valborgsfirande på Gräddegården.
Och torsdagen ska tillbringas bakom symaskinen.
Håll alla tummar & tår att klänningen går o rädda!
Men jag tror på Laila! Säger hon att det går, då gör det det!
Jag har liksom varken tid, lust eller råd att köpa en ny klänning.
Så som jag sa förut, funkar inte det, då gifter jag mig NÄCK!

Jag har hunnit förbereda mycket,
men det är ändå fortfarnade en hel del som jag inte hunnit ta tag i.
Viljan finns, men tiden räcker inte till.
Men allting löser sig, det vet jag!

Ha en underbar solig söndag alla hjärtan!

Inga kommentarer: