onsdag 23 april 2014

Kvällsjobb

Kvällsjobb på schemat idag!
Skönt med lugn morgon då jag haft grym tandvärk inatt!
Imorgon är jag ledig, innan jag gör helgen igen,
men hursomhaver, imorgon tänkte jag försöka få en sån där akut/jourtid till tandläkaren så de får rycka ut skiten.
Jag är LIVRÄDD för att gå till tanläkaren o laga,
men jag är även ännu LIVRÄDD att få sådär fruktansvärt ont,
det har jag haft en gång förr o så vill jag aldrig känna igen.
Inatt fick jag så men tur att det gick över,
för jag var nära o slå kinden i väggen eller hämta en tegelsten o hamra ut tanden själv om det hade fortsatt...
Sås, imorgon får jag ta mod till mig och åka till tandis (förhoppningsvis!) och spendera min lediga dag på så vis.
Barnen får åka till Gräddegården under tiden.
Tack godegud att jag har dem!

Idag har jag preppat lite bordsplacering men mer tankeverksamhet än så orkar jag inte med.
Min hjärna må vara trög,
men när jag är trött, är den trögare än trögast!
Just nu önskar jag att jag hade nån dundervitamin som jag kunde ta och plingplong bli pigg som en Duracell.
Jag har så mycket jag skulle behöva fixa och planera med,
men, vi tar en dag i taget!

Jag längtar väldigt mycket till semestern nu.
Men med lite eftertanke så är det bara 2 månader kvar till semestern OCH
2 månader går FORT!!!! =)

Puss hej ha en fin dag!

Fresten så var Miopluppen till tandis igår och lagade ett litet hål.
Gossen är så duktig så man spricker av stolthet!
1000 gånger tapprare än mig!
Och Emsilou införskaffade sig ett par nya ballerinaskor, för sina egna pengar.
Hon skulle prompt ha stl 29 (lite för stort)
Aja tänkte jag, jag orkar inte gagga emot, så hon fick bestämma!
Vilket resulterade i strumpor + ballerinaskor.
Snyggt? Inte speciellt! Men lilla fröken är hur nöjd som helst! =)

Inga kommentarer: