fredag 11 april 2014

Helg!

Hej o hå, lördag morgon!

Igår var väl inte riktigt MIN dag om man säger så...
Det hela började med att jag skulle in på Spotify och lägga till några bra låtar som ploppade upp i min skalle,
och då upptäcker jag att min & Mickes hela festlista på över 7timmar till våran dag,
var puts väck!
Så mycket tid som jag lagt ner för att få ihop den bästa festlistan med blandade låtar,
svenska finska engelska glada några lugnare rockiga hippiga ja you name it.
Allt var BORTA!
Skulle jag skratta eller gråta?
Aja, jag hinner ladda nytt,
men blir det lika bra? Ingen som vet...

Nästa steg var att hämta min klänning från flygplatsen.
Hjälp så spännande!
Sarah var med och vi åkte till Gräddegården efter.
Barnen lekte ute så vi smet upp och jag skulle prova klänningen.
Detaljer som jag valt fattades och klänninge var på tok för stor.
Modellen var helt knasig!
Jag kunde knappt finna nå ord...
En såååå vacker klänning, men alldeles felsydd för min kropp...
Aja, nya tag då, leta upp nån bra skräddare i stan och hoppas de kan rädda den?
Rädda mig!

Jag försöker tänka att det är bara materiella ytliga grejer...
Allt går att fixa!

Nu tar vi iallafall lördag.
Emmie skulle på kalas,
men då hon är så pass förkyld får hon snällt hoppa kalaset.
Jag ska åka jobba ett par timmar hos Gräddelinarna.
Sen tänkte jag köpa med påskpynt så vi kan fixa och trixa här hemma.
Kanske tom baka nåt gott ;)
Dock tror jag själv att jag är på väg att få nå skit,
ja förkylning,, och som vanligt sätter det sig direkt i mina bihålor och ger mig en grym huvudvärk.

Iallafall så är det LÖRDAG, det gillar vi!

Nåt som inte sket sig var programmen till våran dag iaf. Tack rara Sarah, vad skulle jag göra utan dig?

Sist men inte minst, grattis till min fina 'lillebruur' Joni på hans dag!
Och grattis söta Marie på din dag!
Love you!

6 kommentarer:

Tessan sa...

Åh nej :( förstår dig!! När är den stora dagen? Finns många bra skräddare, så det går absolut att få till :) kram /Tessan

sina sa...

Jag hoppas det!
Och till rimligt pris.
Man tycker ju att när man köper nåt som är sytt efter ens mått borde passa perfekt, men icke sa nicke, inget ska gå smidigt inte...
Den 28juni är våran dag.
Håll tummarna för sol då=)
Kram

Tessan sa...

Nej det va uselt får jag säga! Vad säger dom då, kan dom inte åtgärda "felen"? Håller mina tummar stenhårt :D !!

sina sa...

Nää alltså klänningen är beställd från Kina,
så även om jag skulle skicka tillbaka så hinner jag inte få den i tid.
Men igår sa min 'lillebor' Joni till mig i luren ; POSITIVT TÄNKANDE SINA!!!
Och det hjälpte,
för vips så kommer Laila från nykvarn med sina flickor o symaskinen om ett par veckor och ska rädda mig.
Så nu litar jag helt o fullt på henne =)
Annars tänker jag gifta mig naken!
Och det skulle bli en syn för gudarna kan jag lova!

Tessan sa...

Jaha oj, nä då förstår jag!
Härligt sina! Du är en sån positiv och härlig människa :) lycka till med allt, och jag fortsätter hålla tummarna :) /tessan

sina sa...

Finaste du =)
TACK!!!! <3