måndag 8 april 2013

Sjukstuga

Vi har haft en fin ledig dag.
Bak & städ i vanlig ordning,
frisk luft ute i Karlslund.
Bokläsning och film.
Lugna puckar.
Men mot kvällen började Emmie hosta mer o mer, otäck torr hosta.
Och när lilla krull somnat fick hon feber och vaknade såklart upp,
alldeles hes, varm och hostig.
Så imon blir det vab för omväxlings skull då.

Snacka om att vi längtar till SOMMAREN,
då barnen får leka UTE och slippa alla dessa basilusker!

Nu mot kvällen maler mina tankar kring Emmies kalas,
bröllopstårtorna och andra bakverk som jag ska fixa.
Tittat lite på olika sidor och hittat massa fint som jag tänkte beställa senare.
Och framförallt fått massa idér och inspiration.


Shitpomfritt, min skalle osar av idér !
Om jag var rik, skulle jag köpa mej ett fik.

Inga kommentarer: