lördag 27 april 2013

Jobbhelg



Imorse vaknade Mio samtidigt som jag.
jag skulle till jobbet,
så klockan var inte ens 06.
Det första han säger ; mamma är vi lediga idag?
-Mamma måste jobba, men ni får vara lediga o mysa.
-Men mammaaa, snälla kan du vara ledig med oss?
Ohh mitt lilla hjärta...
Såna saker kan få mitt hjärta att brista.

Samvetet gnagde på jobbet,
men vad ska man göra?
Jobbar man inom vården måste man dras med trista kvällspass och alla dessa helger.
Hur som haver, i Cafét på jobbet hittade jag dessa söta små kaniner och dom fick följa med mig hem,
kanske lite som plåster på såret..
Barnen blev överförtjusta i dessa lurviga och mjuka gossen och det kändes en smula bättre i mammahjärtat.
Nej, närvaro kan inte köpas med nå fjuttiga hundralappar,
det vet jag också...
Jag får se det som så att när jag jobbar helg,
är jag alltid ledig en dag innan och en dag efter, då får vi ju vara tillsammans.
Dock är det inte samma sak som att vara lediga och samlade HELA familjen.
De lediga helgerna är guld värda för mig och jag längtar så till den dagen jag hittar ett arbete med raka veckor!

Klockan är 19 och barnen sover redan.
Inte hann jag umgås så många timmar med dom idag,
men imorgon jobbar jag kvällen och då har vi hela fm tillsammans =)

Inga kommentarer: