fredag 22 februari 2013

Veckans enda lediga dag

Ånnaboda


Bla dessa jeans fick jag i present utan min love när jag fyllde år, älskar dom!!!!!
Idag har vi en ledig dag,
veckans enda lediga dag.
För en stund sen kom vi hem från vackra Ånnaboda där vi var och räcade med pulkorna.
Underbart!
Vi hade med oss lite fika och väl hemma hann Mio inte ens få i sig just nån mat förns han däckade.
Tänkte att jag ska lirka lite med Emmie om hon oxå vill vila lite,
så tröttmorsan får en chans o blunda hon me ;)
Det har blivit ruggigt dåligt med sömn på sistone då Mio bökar massor om nätterna,
och det börjar kännas liksom i både kropp o själ.
Men lite sömn bara tack, sen är jag fit for fight igen! =)

Tänkte berätta lite snabbt om framtidsplanerna igen..
Dom har ruckats och jag vet att jag ska börja baka, men NÄR det blir, det vet vi inte.
Så jag tänker inte fundera ens så mkt på det längre, just nu.
Utan nu kör jag på Usö, tills det är dags.
Jag har fått förlängt vikariat och jag ska byta sida från Reumarehab till Medicinrehab.
Medicinrehab är en stabil & tight grupp.
Mycket skratt, känslor, pepp och stora doser av empati!
Vilket verkligen behövs när man arbetar med att ta hand om/rehabiliterar yngre människor som råkat ut för diverse olika och ofta väldigt tragiska saker/olyckor.
Det är både psykiskt & fysiskt krävande och då behövs det en STARK personalgrupp.
Jag har blivit mottagen med öppna armar och det känns bra i hjärtat!

Och till dess, 
fortsätter jag att baka hemma.
Det är ändå rätt många som har önskningar och beställningar,
många verkar tycka att det är guld värt att kunna beställa av nån de känner.
Vilket är helt perfekt för mig!

Puss hej!


2 kommentarer:

Laila sa...

Hej vännen!
Vad synd att dina framtida planer skjuts lite på framtiden men grattis till att få arbeta på en bra avd. Bra arbetskamrater är ju A o O.
Miss you
Kram

sina sa...

Javisst.
Jag vet att jag ska börja med bakandet,
men jag vet inte längre alls när?
Så nu kör jag på detta vis,
så länge.
Den som väntar på nå gott vetty...
Miss you too!!! Big time!