torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans

Grannen plingade på dörren,
det står blommor till dig här utanför.
Ååååå! Jag som trodde att jag endast skulle få en klapp på axeln o en iskall pucko ;)
Glad jag blev! Fina fina Miklos!

Jag har preppat ett par tårtor nu på kvällen,
hoppas de blir mumsfilibaba?!

Mio har härjat heljvilt idag, eller,
när Micke kom hem från jobbet fick Mio xtra krafter från ovan eller nåt och blev som en studsboll.
Snälla pojke hejda dig så du inte hamnar på sjukhus försökte jag med.
Efter ett par timmar small feber till såklart igen och han blev totalt sänkt.
Älskade gosse! Om han bara kunde lära sig att ta det en smula lugnt ibland.
(kommer från rätt mun va? HA!)
Iaf, Amimoxen smakade JORDGUBB, så den slank ner fint.
Kanoners det, då är nog min finaste lillprins frisk snart igen.
Såklart vabar jag imorgon med och eftersom jag hade en sån supervecka denna veckan med endast 3 arbetspass (händer typ aldrig!),
så har jag behövt endast vaba 2 dagar.
Känns liiite lättare i samvetet liksom.

Fredag imorgon då. Lovli!
På lördag tänkte vi ha lite fika här hemma,
om Miopluppen är feberfri vill säga?

Min plan är att göra en ny variant av en tårta, hehe.
Som jag sagt förut så är bilden i huvudet så fin, så enkel och ja ni vet.
Vi får se hur det slutar?
Jag & Emsan bakade o stansade bakelsebottnar igår.
Om jag nu bara får tid till det (och tålamod),
så tänkte jag fixa lite enkla, kanske chokladbakelser.
Biskvier är ett måste,
men denna gången bjuder jag på en nyhet,
de där chokladkrämstoppade biskvierna.
Pallar jag så får jag väl kladda med Nutella oxå?
Och så En saftig chokladtryffeltårta!

Bullar!! Jaa, bullar har jag totalt glömt bort.
Men, så får det vara.
Jag brukar baka för en hel armé, lite onödigt..
Men denna gången blir det för en liten armé bara =)

Inga kommentarer: