måndag 11 februari 2013

Vab

Jag jobbade kvällen igår och när jag kom hem efter 22 låg Mioplutt och sov på soffan.
Micke hade fått bära ut honom då han hostade så fruktansvärt och grät för ont i magen och ont i benen.
Och så fortsatten min & Mios natt,
natten igenom.
Han grät helt hysteriskt över ont i benen och visste inte HUR han skulle ligga?
Jag har masserat och masserat och tröstat inatt,
men inget hjälpte!
Vid 2 nån gång smög vi ut till soffan tillsammans och bäddade ner oss där.
han kunde sova en stund och sen smög värken på igen.
Ja, så höll vi på fram till 06.
Då kände jag att även om jag pallat och jobba,
så kunde jag ju inte lämna lillfinnen på dagis efter en sån natt,
dessutom hostar han så man nästan tror att lungorna ska följa med.

Emmie ville till dagis,
så jag o Mio har en hemmadag.
Samvetet gnager nåt så fruktansvärt,
jag verkligen HATAR att behöva sätta mina kollegor i skiten såhär,
MEN, det är inget att göra åt!
Hälsan går först. Mina små´s hälsa går först!

Nu hade jag ju kunnat preppa o baka inför lördag,
nu när jag är hemma menar jag, men inte har jag det jag behöver hemma ändå.
Men vi ska nog hitt på nåt.
Nu ska jag ta hand om min bebis, som faktiskt inte är nån bebis längre hehe,
men just idag är han min lilla bebis.
Ska krama och pussa på honom en xtra massa!


Inga kommentarer: