lördag 9 februari 2013

När lugnet infinner sig...

Soklaadhjärtebiskvier

Till bakelser

Till bakelser

Preppar små bakelser i smak av vanilj & päron. Hmm, som Williambakelser, fast utan chokladtryffel och päronbitar.

Imorn ska en vän överraska sin kärlek med lite sockersött för att han fyller år. Då hjälper jag till med ett par bakelser, hoppas hoppas de gillar´t ;)

Mina snorkottar fick inte vara med o baka idag för alla basilusker. De fick hålla sig en bit ifrån och kika bland gamla minnen, dvs i sina MITT FÖRSTA ÅR böcker.

Emmie hittade en bild på en liten svullen Mio, helt nyfödd, med andningsmask och Ekg-sladdar mm. Ååå lilla snorpan tyckte då sååå synd om sin lillebror. Stackars stackars Mio sa hon klappandes på honom. Det hon inte vet att hennes start i livet var lika jobbig som lillebrors. Men se vilka PIGGA och energiska barn det vart av dom iaf! Kärlek!
Jag har mått såååå dåligt i huvudet idag,
eller i några dagar nu rättare sagt.
Men nu mot kvällen släppte huvudvärken en smula och jag har fått en hel del gjort.
Barnen är förkylda, Mio hostar mkt!
Och nu ligger Micke oxå och huttrar under ett täcke i soffan.
Ohlord!!!!!
Kurera kurera hela dagen lång imon.

Nu ska jag njuta av lugnet, LOVE!

Inga kommentarer: