tisdag 10 september 2013

Shitty day

Ja, jag får väl erkänna att jag har något av en shitty day idag.
Jag känner mig inte på topp,
inombord pendlar humöret mellan ledsen, arg, frustrerad, glad en stund, sen lugn och så har det fortsatt hela dagen.
Jag finner ingen ro i hjärtat idag...

Vi har hållt oss för det mesta hemma idag.
En tvätt / städ /bakdag.
Men vi har även varit ute i Stadsparken och lekt några timmar.
Barnen lekte fint och höll sams, inte mkt folk alls, harmoniskt och skönt.

Tankarna snurrar mkt kring jobb.
Jag fick erbjudandet att testa ett nytt jobb, det låter spännande och lockande,
men det är inom vården och jag är så utomordentligt less på skiftjobb så jag finner inte ens några ord.
Jag spyr på kvällspassen!
Och en annan sak,
ska jag överge mina fina arbetskamrater bara för att jag är sugen på att lära mig nåt nytt men ändå fortsätta med skiftjobb?
Jag menar, måste man genomlida dessa kvällar kan man väl lika gärna genomlida dem tillsammans med några man verkligen tycker om ?
Fast,, jag skulle ju kunna gå dit, testa o se hur det känns...
Eller så stannar jag på Rehab,
tills min tid som bagare är inne ;)

Idag missar jag en underbar mässa i Götet.
Mina bagartösor är där och provsmakar och suger i sig all inspiration de kan.
Jag önskar så att jag kunnat bli me dom.


Nehepp...
Nu har jag hunnit sitta i 10min, andas lugnt,
känns lättare i hjärtat o mindre ont i magen!

Imorgon är en ny dag!
Och då ska jag faktiskt börja dagen med massage & pedikyr.
Det var inte igår om man säger så!
(rättare sagt var det nog ett X antal år sen sist)



3 kommentarer:

Laila sa...

Men älskade Sina! Förstår ditt bryderi. Man vet vad man har men inte vad man får. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan staketet.
Synd att jag inte bor i Ö- bro för då skulle vi kunnat starta ett eget kafe. Du skulle stå för tårtor och sånt och jag skulle kunna göra småkakor......
Just nu är jag rätt less på jobbet men det går nog snart över.
Saknar dig
Kram

Laila sa...

Och du Sina njut idag över din egentid. Den är du värd tusen gånger om.
Kram

sina sa...

Har du så rätt i mitt hjärta!
Tankarna kring eget har funnits där många gånger,
men ojoj jag ångrar mig så fort jag ser hur mina Gräddelinare sliter.
Skulle jag nånsin klara det?
Arbetsmässigt ja det skulle jag, jag är inte rädd o behöva ta i.
Men allt pappersarbete o sånt runtom, hugedamej, jag är lite av ett pucko, så nej jag skulle då behöva din hjälp hjärtat.
Tar du småkakorna o pappersarbetet?? Heheeee.
Love you lilla du!