lördag 13 september 2014

Älskart!











Denna lördagen har varit barnens lördag helt & fullt.
Jag sa inte vart vi skulle,
men redan efter 10 promenerade vi mot stan.

Idag har det varit Örebro race day,
det var fullt med folk och ljudet av bilarna dånade över hela stan.
Såååå spännande tyckte barnen!
Men även jag, haha, det var så håren i nacken reste sig, love it!

Hur som helst,
1a stoppet var Donken och lite lunch i magarna.
Yeyyy tyckte barnen!
Vi gick runt på stan och barnen var ivriga på att få veta VART vi skulle.
När vi klev in genom portarna till Bio´t var lyckan total.
Älskade hjärtan!
Ni får välja precis vad ni vill ha o äta till filmen (i min tysthet tänkte jag ojoj varför sa jag så???)
men de små älskade liven överdrev inte alls.
Popcorn, dricka och nå små godisar.
Visst, 3st stora popcorn, det skulle vi aldrig få i oss, men nu fick barnen som de önskade.
För dom kändes det nog lite xtra stort att få bära sin egen popcorn kartong och inte behöva dela med sig.

Och filmen, 1,5 tim lång, Boxtrolls,
spännande o se OM barnen kan sitta still så länge???
Sista kvarten kröp myrorna i byxorna, men annars gick det hur bra som helst!
På vägen ut handlade vi med lite lördagsgodis hem och barnen instämde med att det var en jäääätttteeeeebraaaaaaa överraskning mamma.
Gött och lyckat!

Vi tog den långa vägen hem.
Kikade lite mer på bilarna,
men dånet gjorde så ont i Emmies onda öra, att vi var tvungna att gå.

Och eftersom det var så himla underbart väder stannade vi vid parken och barnen hade lite gung-hopp-tävling.
Jag försökte oxå!!!
Men blev totalt utskrattad av båda barnen  - MEN MAMMAAAAAAA!
Hehe.

Väl hemma fortsatte vi med lite måla, spela och,,, inge mer avancerat.
Innan kl. 20 sussade båda små nöjt.

Själv laddar jag inför en film som börjar om en timme - Älska mig igen.

Underbart med dagar då allt bara flyter på. Älskart!


Inga kommentarer: