onsdag 23 oktober 2013

Tankar....




Medans jag & Mio var på hans 4års kontroll,
fick Emmie vara med våran fina Martina.
Emsan satt med ytterkläderna på en timme innan vi skulle åka,
så förstår ni hur omtyckt Martina är ;)

Mios koll gick galant!
Jag blir så full i skratt av den lille pojken ibland,
hans genomärliga roliga svar ibland alltså. Ojoj.
Hur som haver, 17kg 0ch 102cm kärlek.
Kurvan såg alldeles perfekt ut.
Emmie fick tid för 5-6års kontroll på måndag.
Då ska hon även vaccineras, ajajojoj....
Men när jag berättade för henne, ryckte hon på axlarna och sa ;
jag är inte rädd för sprutor mamma!

Jag & Mio mötte upp Emmie & Martina på Fröken Brogrens.
Ett väldigt mysigt fik där jag faktiskt aldrig varit förr.
Emmie hade tryckt i sig ett vaniljhjärta och FEM pannkakor!
Herregud, jag blev nästan skamsen och tänkte att nu måste Martina tro att stackarn inte får nån mat hemma? Hahahaha
Och Emmie, hon berättade så glatt för mig att man behöver inte ens tjata på Amartina,
för hon är så snäll.
Och snäll, det är hon allt! Genomsnäll!
Den vackra vita hyllan fick jag med mig från henne.
Gissa om jag vart glad!!!! Jag verkligen ÄLSKAR den!!!!!!

Annars då, städ, renbädd, tvätt, färgning av håret och lite sol på nyllet,
det har jag hunnit med idag.

Sen fick jag ett samtal tidigare idag.
Blev erbjuden ett jobb, som jag veeeeeeeerkligen skulle vilja ta!
Men kruxet är, de vill ha mig NU, och jobbet är bara några månader.
Hur mycket jag än vill, för tro mig, JAG VILL,
så kan jag nog inte skippa mitt vikariat på rehab, som förlängs helatiden,
för ett jobb som varar ett par månader bara,
för sen då???
Jag tänker INTE stå arbetslös!
Ush så träligt!

Men, jag kan be till de högre makterna,
att det skulle dyka upp nåt annat där i framtiden?
Eller tänk om, tänk om chefen kunde bara släppa mig ett par månader och ta emot mig sen igen med öppna armar.
Tänk om....

Imorgon är det jobb & dagis i vanlig ordning.
Och på kvällen ska vi baka PEPPARKAKOR!!! Gud så mysigt!

Inga kommentarer: