fredag 25 oktober 2013

Ledig fredag

Ledig fredag idag, eftersom jag ska jobba helgen...

Dagen började med att chefen från neonatalen ringde och jag var tvungen att tacka nej till vikariatet eftersom det varade bara i ett par månader.
De behövde några st xtra personal nattetid, till några små sötnosar,
men när sötnosarna vuxit till sig och blitt friska nog,
skrivs de ju hem, och då behövs inte jag mer.
Så hur mycket det är tog emot att behöva säga nej,
så var jag tvungen.
Tryggheten med jobbet måste gå före...

Hoppas det kommer fler tåg!!!!

På fm bakade vi. Till Peter Jöbacks jul.
Barnen bakade pepparkakor.
Jag bakade tarteletter med lemoncurd och marängtäcke.
Tänkte jag. jag bakade skalet, men har inte fyllt dem än.


Annars då,,
jag & kottarna har varit till Kumla idag.
Visat upp vindrutan på bilne som ska bytas.
Sen har vi varit till ikea och bunkrat upp med mängder med ljus, stora, små, med doft o utan doft=)
Varit och handlat till helgen och avslutade med godislandet,
där jag faktiskt var nära och gå ut UTAN godis.
Huhh!
Barnen kunde inte välja vad de skulle ha?
Men, om jag tar den o den o den????
EN SAK, fick ni välja!
Mennn mammaaaa, den OCH den då???
EN SAK!!!!

Ut kom vi iallafall, med varsin liten sak. (och en jättepåse med lösgodis såklart!)

Hur som haver, fredag underbara fredag idag. Älskart!

Jag ska ta och lägga en tårta.
Sen ska vi iväg och köpa vinterdäck/fälgar till svarta faran.
Ha en underbart fin helg alla rara!


Inga kommentarer: