lördag 5 oktober 2013

En ledig lördag

Idag har vi varit lediga. Underbart!
Jag var förbi vintrosa, kramades med mina fina hjärtan och 'knyckte med mig' lite braohasaker.
Tänk så passande o ha egen företagare inom bakbranchen till vänner,
när det liksom skiter sig ibland.
Eller när man behöver tips o råd eller akut hjälp.
De är guld mina stjärnbagare, aldrig några konstigheter liksom.

Sen så bar det av till Positiva Frövi och en stunds kalasande för Ebbe.
sarah åkte med mig o barnen och vi fick en stunds kvalitets/kackeltid i bilen.
Underbara rara sarah.
Vi pratade om våra drömmar mm.
Kanske tom eventuella framtidsplaner, vem vet?

På kvällen har vi myst, ätit gott.
Jag har bakat lite, tvättat lite och vi har hunnit pyssla ihop fina värmeljushållare med glimrande hjärtan ;)
Jag tog en stund och badade varmt med en liten Emmie,
som är i en himla känslig period just nu.
Ibland kan hon gråta så frustrerat och en fjäder blir till en höna...
Ojoj, om jag bara kunde trolla...
Jag ska göra allt för att försöka forma henne till en stark tjej,
(vilket jag ifs redan tycker att hon är).
Hon får mer än gärna behålla sin känsliga sida med,
den påminner väldigt mkt om mig själv...
Man ska följa sitt hjärta, tänka med sitt hjärta,
för då behandlar man ofta andra som man själv skulle vilja bli behandlad.
Men jag vill även lära henne att bli tuff och att inte bara tänka med hjärtat.
Risken finns att man blir totalt övertrampad, tro mig, det vet jag, av egen erfarenhet.
Men nu är ju snorpan bara 5år,
så vi tar en sak i sänder ! =)

Men nu, nu måste den här mamman sova,
för imorgon är det jobb igen...
G´natt

P.s. TACK Sarah för ditt sms! Den gjorde min dag!


Inga kommentarer: