torsdag 10 oktober 2013

Äntligen en ledig dag framför oss

Känns som att jag har jobbatjobbatjobbat,
men nu har vi äntligen en ledig dag framför oss.
Eller TVÅ, för jag var inne o jobbade i söndags så jag kunde få vara ledig på lördag,
så Micke kan dra iväg på kvällen o träffa sina vänner.

Hursomhaver,
har jag många tårtor att göra dessa 2 dagar,
( 2 dop & 1 födelsedag. Nästa vecka 1 dop och 2 några födelsedagar)
men jag har planerat och förberett väl !
*Framförhållning!*
Imorgon fm blir det tårtor och hemmet,
och pyssel o knåp med barnen.
Sen när Micke slutar jobbet tänkte vi åka till lek o bus,
barnen får springa av sig o ha skoj och så avslutar vi med mat antingen där eller nån annanstans.
Mysigt!

Jag är just hemkommen från Emmies dagis och inskolningssamtal.
Det gick så bra och jag är så stolt över min tösa att jag typ växte 10cm under samtalstiden ;)
Än så länge hade de inget att anmärka på och berättade att Emmie är en sån glad tjej med stor dos humor, hon är en superfin kompis, lyssnar, hon tar inte mkt plats så, men hon vågar ändå att göra sig hörd.
Känns jättefint i hjärtat!
Och efter den där ledsna dagen ni vet,
då Emmie inte ville till dagis och var så ledsen över vissa saker som hänt där,
efter den dagen, har det gått jättefint och vi talar varje dag om hur det gått osv,
och snorpan verkar glad och nöjd.
Huh så underbart!
Måtte det fortsätta såhär nu!

Hep, nu ska jag göra kvällen här.
Hörs snart igen!

Oh o just,
jag tror minsann en RIKTIG tomte kommer till oss i år!
Iiiik så spännande !!!!

2 kommentarer:

Laila sa...

Självklart kommer tomten till er snälla underbara familj. Skulle inte kunna tänka mig något annat.
Men vad menar du med riktiga tomten.... det finns ju bara en tomte, eller???😘😜

sina sa...

Absolut Laila,
det finns bara en tomte, såklart!
Men ibland har han så mkt o göra att han måste ta till sina hjälpredor,
tex mammasinatomte förra året,
för att få ut alla paket.
Men iår kommer nog tomten utifrån ;)
PUSS