lördag 3 augusti 2013

Vi har det bra!

Vilken underbar sommardag det har varit idag!
30gr varmt, knappt några moln på himmelen.
Vi har tillbringat dagen på sannabadet och värmen kändes bara skön då det var så svalt och skönt vid poole´na.
Barnen härjade och 'simmade' i timmar.
Och ja, efter sisådär 5-6tim årevände vi hemåt bra solbrända om kinderna.
Hem o duscha medans Micke satte igång grillen och fixade god mat.
Färskpotäter, kall vitlöks-sås och nu minns jag inte namnet, typ Chibatte lr nåt?
Hur som haver, såg ut som köttfärslimpa fast gjord på lammkött och kryddat.
Mums vad gott. Och mättande!

Barnen somnade redan ett par tim sen, nöjda och mätta.
Eftersom jag varit uppe sen 04 då Mio inte ville sova mer,
så ska jag nog oxå krypa till kojs snart.
Men först, lite film och choklad. Andas in lugnet.

Imorgon är en ny dag, en ny varm dag hoppas jag på.
Får se vart det bär av då?

Love & peace

2 kommentarer:

Therese sa...

Jaså ni har kommit hem nu...har saknat dig! Men jag kan tänka mig att du inte precis har längtat till Sverige ;)
Å har ni haft så varmt idag, hade vi igår. Då vart det med bad hela dagen. Idag har vi haft åska. Saga gillade inte det :)
Hur länge har ni semester? <3

sina sa...

Nää jag längtade inte hem precis :/
Dagarna i finland gick alldeles för fort!
Jag har nästa vecka till.
Micke har 2,5v till.
Surt o börja jobba innan honom.
Ja vi hade åska igår kväll,
men verkar bli en fin dag idag igen=)
Många kramar finaste, hoppas ni har det bra <3