torsdag 8 augusti 2013

Snart börjar vardagen & allvaret igen

Oooooo hjälp!
Endast 3 lediga dagar kvar,
sen börjar vardagen för mig.
Micke och barnen har forts ledigt 1,5v till.
Dock ska Emmie-bus skolas in mån + tisdag på lilla flotten, i Rosta skolan.
Emmie tycker att det ska bli jättespännande medans lillebror gråter för han vill inte stanna kvar på dagis utan sin bästa syster.
Huhh, hur ska det gå????
Jag erkänner att jag är nervös och har en smula ont i magen av bara tanken.
Men innerst inne vet jag att det kommer gå bra.
Och jag vet även att det blir nyttigt för våran Bill & Bull att få vara ifrån varandra och att få utvecklas på varsitt håll.
De har kommit nästan att bli som ett o samma, ni vet.
De är JÄMT ihop, och de bråkar nästintill konstant och är som katt o råtta,
samtidigt som de har så svårt att slita sig ifrån varann och de ÄR verkligen bästabästa vänner.

Vi satt i soffan igår kväll och pratade om vad som komma skall.
Och då kom de stora tårarna (igen) på Mio våran Mio.
Jag villl inteeeee vara utan Emmie !!!!!
Emmie tog över mitt förklarande -
Men Mio, du har många andra kompisar, du har Leo på dagis, Leo e snäll va?
Och Lillemor är där (världens goaste, lugnaste och raraste fröken)
Jag kommer sakna dig men vi ses ju alltid sen,
sen när mamma hämtar oss, varje dag, för visst hämtar du hem oss sen varje dag va, mamma?
Hon strök Mio på huvudet och torkade hans tårar och jag insåg helt plötsligt hur stor min lilla tösa blivit.
Underbara underbara ungar!

Hur som haver, imon tar jag mina underbara busfrön och gasar mot tokstan och våra hjärtan.
Jag hoppas på att hinna kramas med så många som möjligt på ett dygn,
för sen kommer det nog dröja igen innan vi har möjlighet (läs tid) att åka dit igen.

Väskan är redan packad med fredagsmys.
Gott till barnen och nån flaska Rosé till mammorna efter att barnen har somnat ;)
Åååå vad UNDERBART det ska bli att få träffa mina fina !!!!!!!!!!



Inga kommentarer: