fredag 15 juli 2011

Sommartider hejhej!


Sådääärja, nu har jag 2v ledighet framför,
sen går jag in som timmis på rehab,
får se hur mkt pass det kommer att finnas?
men just nu tänker jag inte oroa mig, utan njuta av min ledighet=)

Efter jobbet idag var vi och helghandlade,
halva Ica Maxi var fylld av Kinesiska lr Japanska turister,
såklart med kameror hängandes runt halsen,
ett gäng stannade framför Emmie o började fota henne, ööö????
Hur som, efter handlingen käkade vi gott,
jag köpte nya huvudvärkstabletter som faktiskt hjälpte!
Helt otroligt,
efter 3v daglig huvudvärk har jag inte så värst ont i knoppen just nu!=)
Mio fick 3pack storakillenkalsipper som han så stolt sprang runt med här hela kvällen=)
Inte en droppe i byssan, bara i pottan, min lilla duktiga pojk=)
Men ute har vi blöja, så långt har vi då inte kommit än!
Emmie är i en period just nu som jag verkligen önskar att jag kunde läsa mig till hur man ska hantera olika saker, beteenden o känslor.
Det verkar vara virrvarr i hennes lilla 3åriga kropp,
känslig, arg, ledsen, glad, gråt kan varva med skratt och lillebror åker på en o annan dänga.
Jag har hört att 3års trotsen ska vara värst?
Återstår att se!
Hon gör mig så otroligt stolt mångamångamånga gånger,
så stolt att jag växer typ 10cm på sekunden,
men på sistone har svetten runnit på mig ett antal ggr och jag har tänkt att ohnej gjorde min flicka det där?? Hjälp!
*ler*
På sistone har vi hunnit umgås en hel del med Ida o hennes söta och jag är så himla glad över att dom finns i vårat liv!
Ida är verkligen jätteduktig med våra busfrön och både hon och hennes flickor är VÄLDIGT omtyckta av våra små.
Härommorgonen satt Mio hur länge som helst o ropade ; Idaaaa KOM, Idaaaa KOM ! haha
Han slutade ropa när han väl satt i vagnen o jag berättade att NU går vi o möter Ida=)

Just nu har fam Luleå landat i Örebro.
Nu blidde det så pass sent så de ska göra sitt på campingen osv,
men imorgon ska vi kramas MASSOR!!!!!
Söndagen får jag tillbringa här hemma, städa, packa, fixa med bilen osv osv
så allt är klart till vi åker tidigt på morgonen sen=)
Det ska visst regna hela veckan lång i Finland,
trist, men jag ser det positivt, vi får många härliga dagar med älskade hjärtan!
Samla massa massa energi!
Jag, Loijsan & Rebekka ska försöka komma iväg på en tjejkväll oxå,
godeguuuud vad kul!!!!! Me love a looooot!

Inga kommentarer: