onsdag 6 juli 2011

Solen tittar fram...


....lagom till ledigheten, yeeeey!

Igår fick det bli en smula övertid på det vanliga passet,
jag var hemma nån gång runt 22.30.
natten var halvdan, lilla Emmie drömde mkt och pratade i sömnen om Mio,
typ neeee-e den e Mios, neee får inte göra så på Mio osv osv.
Kanske var det eftersom Mio hade blivit klöst på kinden å 'sommardagiset' igår?
Men på morgonen berättade hon även att mamma Mio puttas på dagis, man får inte puttas!
Och hon berättade vem som gått lös på Mios kind och att det hade gjort lilla storasyster arg o ledsen.
Älskade snorpa, hon vill ta så stort ansvar för sin lillebror.
Vilket alla storasyskon gör antar jag=)
Hur som, jag började tidigt idag och det blev en tidig lämning för di små oxå.
men det gick bra!
Solen tittade fram så fint under dagen och då jag slutade var det STRÅLANDE väder!
Jag hämtade barnen, åkte hem o packade ner badkläder, mackor o saft och vi knatade iväg för att bada lite.
Lite bad blev till 2,5tim *ler*.
Annica tittade förbi plaskis helt sådär bara och det var jättemysigt att få umgås med henne ett tag.
Strax innan 19 var vi hemma.
Lite mat på det och barnen somnade hur nöjda som helst.
Såså, trots trötthet blev denna dagen mycket bra ändå!
Nu har jag 2 lediga dagar framför innan helgens jobb.
Dom ska vi spendera ute med massa lek o bad,
för jag hoppas att vädret är lika strålande imorgon som idag! PUSS

Inga kommentarer: