fredag 28 mars 2014

En stor dag för mina stjärnbagare



Idag har jag & barnen spenderat hela dagen hos mina fina vänner tanterna Gräddelin.
Bakat, packat upp varor, prismärkt, pyntat, barnen har lekt ute tills Mios korta ben inte orkade mer.
Då var det dags att bege sig hemåt med mellanlandning för storhandling.
Jag kan lova att mina ben var precis lika slut och precis lika onda som lillfinnens.

Imorgon får Mio ha en pappadag!
Jag tar med mig Emsi-lou till landet Gräddegården,
för imorgon äntligen efter massamassa slit är det invigningsdax.
Jag är OTROLIGT stolt över mina Gräddelinare och över vad de åstadkommit!
Hoppas på lika vackert väder imorgon som idag,
och hoppas på många glada fikasugna gäster.
Ujuj så spännande!
Klockan 11 står vi startklara och välkomnar gästerna,
till underbara vackra Gräddegården!


2 kommentarer:

Therese sa...

Lycka till ♡

sina sa...

Tack sötnos!