lördag 2 november 2013

En stjärna på himmelen



Tårtorna är klara till imorgon.
Älskade pappa får en alldeles egen lite mindre tårta.
Vi har varit och köpt blommor, ljung heter det va, VIT ljung,
som jag och barnen ska placera hos mamma, tänkte jag.
Emmie frågar och pratar ofta om mormor.
Hon kan tom gråta av saknad, trots att hon aldrig mött henne.
Men hennes önskan av att ha en mormor är så stark och innerlig,
och det smärtan så i hjärtat.
Men, Emmie säger att den stjärnan där uppe i himmelen, som lyser starkast,
DET är mormor.
När stjärnan blinkar, då vinkar hon till oss ;)
Utan att ens överdriva ;
Varenda kväll och varenda mörk tidig morgon då stjärnorna fortfarande syns på himmelen,
hälsar hon på henne. Pratar med henne.
Så vem vet, kanske är det hon, som lyser så starkt, för att vi ska se henne?
Häromdagen ville Emmie att vi skulle posta iväg ett kuvert, till himmelen.
Jag frågade vad som fanns i den?
- Jag har ritat till mormor. Och jag la i en film, en penna & papper och en godis.
Då får hon inte tråkigt.
Älskade lilla tösa...
Klart att vi postade brevet!

Hur som haver,
det är länge sen nu, men du finns ständigt i våra tankar älskade mamma!

2 kommentarer:

Laila sa...

Älskade lilla troll. Hon och mormor har något ihop minsann.
Matilda lägger gärna teckningar på sin farfars grav. Hon säger att han hämtar dem och sparar på dem uppe i himlen. Bara så att han inte skall sakna henne förmycket. Hon älskar att stå och klappa han gravsten.

sina sa...

Ojoj <3
Älskade små <3<3<3