söndag 17 november 2013

Det som varit...

Hos vissa brukar det som varit spöka livet ut,
man faller tillbaka och drar olika scenarion om o om igen.
Kan inte släppa saker som hänt för länge sen och därefter mår som man gör..
Depression, ångest, rädslor som yttrar sig på olika vis..
Och visst kan det vara så, livet formar ju en,
men livet lär en!
Jag var rädd att tråkigheter och prövningar som hänt mig,
skulle göra så att jag blev just sån.
Jag var rädd över att jag skulle bli kontrollerande, misstänksam och leta efter fel.
Att aldrig kunna lita på nån igen.
Men faktum är,
att trots de tråkigheter och prövningar, så blev jag inte sån.
Jag blev  raka motsatsen istället.
Saker i livet har tuktat mig och gjort mig tuffare & starkare.
Om nåt skulle hända,, den dagen den sorgen.
Njut och ta vara på livet NU istället!
Försök lägg det gamla bakom dig och må bra nu!

Varför jag kom tänka på detta,
var att det händer inte ofta, inte alls ofta som tur är,
men ibland händer det att det förflutna och rädslan,
kan spöka i mina drömmar.
Liknande händelse som hänt för länge sen utspelas igen,
men i drömmen spelas det i nutid.
Känslan i drömmen och när man vaknar är exakt samma smärta & sorg som jag kände då,
för länge länge sen.
Men,, hur skönt är det inte då att vakna upp och inse att det bara var en DRÖM!
Känslan tar en stund att ruska av sig,
men känslan går över !!!

Hur som haver,
försök tänk på att gammalt är gammalt, NU ÄR NU,
och framtiden är sen!

Kärlek till er alla /S

2 kommentarer:

Laila sa...

Så himla sant. Kloka, kloka Sina. Jag ska ta till mig dina ord.
Kraal

sina sa...

Älskar dig hjärtat <3