måndag 14 juli 2014

Måndag




Igår fick jag riktig långväga finbesök på jobbet!
Johanna & familj var på genomfart. Ojoj vad glad jag blev!
Lilla Ronja har vuxit så mycket och hon ser fortfarande ut som en liten docka..
Ush vad jag älskar er!

Efter en lång och svettig dag fick jag med min räkmackor hem.
Och den godaste chokladbakelsen jag nånsin smakat!
Emmie lät mmm mmmm mmmmmm under helatiden hon åt, hehe.
Åhh den verkligen SMÄLTE i munnen, himmelskt gott!

Idag är det en ny dag, måndag i all ära.
Försöker njuta av de sista semesterdagarna, för om 3 dagar börjar allvaret igen..
Ågren!? Så det heter duga!

Jag hade gärna varit ledig sommaren igenom!
Även fast jag har pysslat med allt annat, så har jag även bara hunnit vara.
Och jag tror faktiskt inte mina ringar under ögonen har varit såhär pass ljusa på hundra år?

Och på tal om ögon!
Mina fina fransar har redan lossnat nästan helt.
Och det hemska är, att mina egna fransar har gått av...
Jag hade inte jättekorta fransar innan, men nu kan jag berätta att dom är korta som stumpar,
jag ser helt naken ut! Buuuääää!
Men bästa Sarah kommer idag och försöker fylla ut dem en smula.
Det är jag tacksam för.
För pengapungen börjar bli tom efter allt som varit på sistone...
Gå till salongen får jag göra, sen när det finns klirr till det.

Nehepp, nu ska jag ta tillvara på dagen, puss hej så länge!

Och vet ni, imorse när jag klev upp,
då var familjens lilla tösa redan uppe själv.
Hon hade duschat, borstat tänderna & håret och stod o gjorde sin egen frukost.
Och utbrast HUOMENTA (godmorgon på finska) när hon fick se mig & Mio förvånade i dörröppningen. Hehe.
Snacka om att hon vuxit till sig under sommaren.
Lilla troll ....

Inga kommentarer: