söndag 27 juli 2014

Helgen












Igår morse började Mio tempa.
han fick VILA hela dagen och med hjälp av Alvedon fick vi ner tempen så Mio orkade kalasa en stund i positiva Frövi.
Men sen var febern tillbaka igen, med dunder o brak!
Över 40grader och inte ens Alvedon hjälper mer.
Älskade lille pojk....
Han som alltid har spring i benen orkar inte ens röra sig...
Jag har pratat med en duktig ssk och jag känner att är inte febern väck imon bitti ringer jag VC.
Jag menar, han är KOKHET helatiden!
Har inte ätit på 2 dagar,
men små sippar vätska får vi i honom iaf.
Och denna VÄRME som är nu!!!
Om vi mår dåligt av den,
hur ska det då kännas i hans lilla kropp som redan kokar... Uhh...

Vi har bäddat på golvet i vardagsrummet och fönstrena står på vid gavel nu när det stormar ute.
Fläkten står på på högsta och jag försöker spola av och kyla ner den lilla kroppen tittsomtätt...

När Mio somnade idag smög jag och Emmie ut för ett par tim egentid.
Gräddegården valde hon såklart.
Och jag förstår att hon mår gott där!
Felicia, Tilde & Nora skämmer bort henne jämt med kramar & bus.
Världens goaste tösor och Emmie´s stora idoler =)

Sen fick det bli M.berg och småshopping.

Emmie sover redan,
men nu ropar våra 'bebis' på mig,
så dags o lägga sig brevid honom o klappa försiktigt försiktigt på ryggen.

Puss hej!

Inga kommentarer: