torsdag 3 juli 2014

Bröllop mm

Hej alla söta!

Jag har helt enkelt inte haft tid & ork att skriva,
det här med att vara gift verkar verkligen ta på krafterna!? hehe

Hursomhaver,
fredagkvällen blev sen för min del.
Fixade där ute på landet in i det sista, allt för att allt skulle bli helt perfekt.
Väl på lördagen så öste regnet ner, direkt från morgonen.
Jag trodde att jag skulle bli otroligt stressad över det hela,
men nää, kände väl att nu tar vi det som det är!
Klart att det var supertrist, men ändå...
Stämningen hemma var väldigt pirrig och på fm drullade Loijsan, Joni & Sarah hit till oss,
för bröllopsfix.
Vi åt och Sarah började trolla med mig.
Loijsan fixade sig iordning och killarna bytte kläder.
Alla blev så himla fina!
Det var bara lilla Mio som totalvägrade sina fina bröllopskläder,
men jag kände väl att det är ingen idé o bråka,
han får ta vanliga lite mer anständiga kläder, och då var han nöjd.
Barnen skötte sig sååååå duktigt så det inte var klokt.
Dom tog grejen med att hålla hand med Joni o Loijsan på fullaste allvar och höll sig verkligen till dom. Góungar!

Dags för rådhuset,
vigseln gick bra och tog inte så värst många miunter, precis som vi ville ha det.

Regnet fortsatte att ösa ner.
De säger att reng på bröllopsdagen betyder lycka, så nedra mig vad lyckliga vi ska vara då!

När vi fick höra att alla gästerna var på plats på Gräddegården,
gömda under ett partytält och paraplyer,
gasade vi ditåt, och fick verkligen glömma den där bilden i huvudet av vackra sången och glida nedför gräset...
Nu blev det istället, skynda sig igenom regnet mot festladan och IMPROVISERA.
Vilket gick bra.
Om än lite kallt, och mycket blött!

Men vet ni, det var INGA sura miner, alla var så glada och det värmde så i hjärtat och all lycka och kärlek smittade av sig på varann...

Ladan var som en dröm.
Maten var supergod. Likaså tårtan och tryfflarna efetråt.
Det skålades & vinet slank ner
Ingen kyla i världens kunde dra ner den varma stämningen.
ALLA var så glada, det var helt underbart o se!

Vips så var liksom kvällen slut!
Allas fötter var totalt blöta och leriga men vi hade sååå kul.
Dansade, sjöng, några höll helt underbara tal och uppträdde med sång av änglaröster.
Inget sånt hade vi räknat med, vilket gjorde oss väldigt väldigt glatt överraskade!

Barnen följde med Ida o hennes familj så snällt och hela natten och dagen efter hade gått bra och de hade haft det helt super hos dom.
Ida är numera lite av deras idol kan man säga, hehe, de älskade att vara hos dom.

Och vad gällde mig och min man,
vi blev köra till ett hotell där vi fått en övernattning i present av våra storstanshjärtan.
Helt underbart!
Jag stupade i säng!
Men det var himla underbart att vakna upp där dagen efter!

Jag känner att jag skulle ha så himla mycket att berätta just nu,
men allt får komma lite allt eftersom!

TUSEN TACK för en helt magisk och oförglömlig dag/kväll/natt.
Vad vore vi utan era andetag!?


Inga kommentarer: