måndag 3 juni 2013

Livet går fort...

Ja, det känns som att livet går väldigt fort nu.
Lite svårt att hinna med men ännu svårare att hålla reda på allt.

Idag efter jobb & dagis var vi o hälsade på på Emsans nya skola, Lilla Flotten.
Blir nog bra det där, men fasiken jag kan inte låta bli o få en smula ågren alltså,
helt plötsligt ska hon bli så stor. HJÄLP!
Men det fixar hon nog biffen!
Jag frågade om tiderna för lämning, och svaret var som på dagis, 30min innan.
Alltså, när jag jobbar kväll, ska jag hinna lämna 2 barn på 2 olika ställen inom 30 min,
dessutom inom de 30minuterna ska jag hinna ta mig till jobbet och byta om.
Hur ska det gå tro?
Om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag att det är skitkasst med den regeln!
Varför inte få lämna barnen tex till lunch,
så de hinner äta i lugn o ro och få sin vila?
Mio är 3,5år men han är fortfarande otroligt beroende av sin vila,
vilket INTE är konstigt med tanke på vilket tempo han håller hela dagen igenom.
När Micke sen hämtar barnen senast 17.30,
är han så trött så han däckar i bilen och måste med tvång bli väckt för att få i sig middag och kunna tvätta av sig dagens lek o buslort innan han ska sova.
Jag tycker inte att det är helt okej alltså....
Vad tycker ni?
Hur gör ni föräldrar som jobbar skift??

Idag på jobbet fick hela Usö katastroflarm pga en stor buss / lastbilsolycka utanför stan.
Kändes som taget ur en film när vi blev upplysta om det. HUH läskigt!!!

Annars då,
helgens kalasande gick hur bra som helst.
Vi hade vädret med oss, helt underbart!
Det var väl en 17barn, GLADA och busiga barn.
Helt genomsvettiga när de gick hem efter några timmars bus.
Jag tycker att det vart hellyckat och alla verkade nöjda och glada,
då mår mitt mammahjärta som bäst också =)

Denna veckan är jag endast ledig på torsdag.
Då kommer Mickes sida av familjen hit och kalasar lite. Mysigt mysigt!

Men nu, nu måste jag göra mig klar för bingen, en tröttmorsa här var det ja.
Puss & god natt!


2 kommentarer:

Therese sa...

Det måste du säga till Sina! Att du inte hinner. Ett av barnen måste du lämna lite tidigare än så. En kvart extra kan dom väl inte gnälla om!? Konstigt i så fall tycker jag.
Vi har alltid fått lämna Tilda lite hur som när hon gick på dagis. Personalen där tyckte innan lunch. oavsett när jag började.
Nu med Saga är dom helt ok med. Innan lunch får jag lämna. Syrran har sina barn där med och hon har innan lunch när hon börjar kl 14. Snällt eller hur!? Dom tyckte att lillpojken behövde det. Han var mest gnällig annars. Så tills han slutar sova på dagen får dom ha det så. Barnens bästa tycker jag är viktigast och alla barn är olika det måste man komma ihåg.

sina sa...

Jamen eller huur!!!
jag var ärlig såklart, och frågade då om dagislämning, men nixpix 30minuter är det som gäller.
Joo, men Mio är trött och mår inte bra av det säger jag.
Jomen det går ju jättebra när han är här, fick jag till svar, då gav jag faktiskt upp...
Annars har jag INGET att anmärka på, personalen är underbar!