onsdag 26 juni 2013

Långhelg

Sugen på jordgubbar?
Imorgon har jag & barnen våran lediga dag.
Jag ska jobba långhelgen huhuuujajaaaaa...
Hur som haver har vi planerat in en lekdejt imorgon.
Tyvärr verkar vi inte ha vädret på vår sida?
Sen ska jag hinna med lite biskvier till grannen.
De har förlorat sitt lilla barnbarn som föddes många veckor för tidigt och klarade sig endast i några veckor.
Det smärtar så i hjärtat.
Livet är så orättvist ibland. All styrka och kärlek till dem!


Sen på fredag är det barnens sista dag på Murgrönan innan sammanslagningen inför sommaren.
Och Emmies sista dag, på sitt älskade dagis.
Då tänkte vi att de fina fröknarna skulle få en somrig jordgubbstårta!

På lördag är det dagtur för mig och efter det bär det av mot Frövi för att fira in världens finaste Jenny som fyller tjugotio år.
Får se om vi hinner inhandla nåt vackert till henne imorn.
Den tjejen är värd allt fint i världen!
Hon är verkligen en av de absolut finaste människorna som jag känner.

Men nu, nu är det dax att grädda lite tårtbottnar. Hejhej!

Inga kommentarer: