torsdag 13 november 2014

Vab & nyheter

Jag hann jobba måndagen,
sen blev Mioliten sjuker.
Han har så skällande elak hosta helst om nätterna och luften tar liksom slut.
Så igår var vi på fm hela fm och doktorn konstaterade svullen hals och evt falsk krupp.
Mio fick en stor dos (enligt mig) Betapred och ordinerad VILA!
Inte det lättaste just det där med vilan,
men vi försöker!
Han är uppe på benen men blek som ett lakan. Lillkillen....

Imorgon em kommer min storebror förbi på fika.
Han ville ha en hallontårta, så det ska han få!
Vi längtar väldigt mycket då det är evigheter sen sist!
Ett par år faktiskt!

Jag kanske vågar berätta nåt annat roligt som jag gått o hållt på,
då jag är så rädd att nåt ska skita sig i våran väg,
men nu är det mesta i pappersväg klart, så allt borde nog gå bra?!

Vi har köpt tomt!
I Kårsta, som ligger ca 10min från stan.
Nära stan men ändå lantligt.
Och i lördags var jag o Micke till Västerås och Älvsbyhus och beställde huset.
Så i mars beräknas killarna börja med markarbetet och till sommaren borde huset anlända.

Allt känns helt overkligt och jag ropar inte HURRA förrän huset står på plats.

Det är MYCKET med papper hit o dit, mätningar, tillstånd mm mm mm.
Jag fattar typ NOLL,
men jag är lycklig över att Micke är så himla duktig och håller i det hela.
Jag håller med, skriver på och hjälper till med planering.
Jag menar, tapet & golv klarar jag av att välja, haha, men thats it ;)

Hursomhaver, hejaheja, snart har vi nog allt det vi önskar oss!
Volvo hus barn, (dock ingen hund och det lär det aldrig bli),
finaste nära & kära och hälsan i behåll.
Ett nytt jobb till mig tack, men den dagen kanske oxå kommer, nån gång ?
Sen ber jag inte om mer för nu iallafall ;)

KÄRLEK!

2 kommentarer:

Therese sa...

Ooojjj så himla roligt! Sånt här får du ju bara inte hålla hemligt gumman ;)
Vad spännande och underbart på samma gång.
Stort lycka till! Håller tummar och tår för att ni ska få det precis som ni vill ha det♡

Du får sms sen när du har tid och berätta hur ni har tänkt er allt.

Love

sina sa...

Ohjaaa gumman,
du ska få höra alla detaljer =)
KÄRLEK till er!!!!