lördag 1 november 2014

All helgona






Vi har hunnit med Eldfest i karlslund.
Och idag var vi till minneslunden och tände många ljus för alla de kära som lämnat oss.
För min mamma & barnens mormor, hon är saknad ända från hjärtegropen.
För min bror Kaikka & min syster Aija,
som lämnade oss alltför tidigt.
För Loijsans underbara mamma, som nu sitter där nånstans bland stjärnorna med min mamma hoppas jag, och vakar över oss.
Minneslunden med alla de hundratals ljus, lugnet och harmonin, det är nåt alldeles magiskt över det hela.

Efteråt kom vi hem ganska så frusna,
men tände mångamånga ljus i hela hemmet, satte på julmusik & bakade pepparkakor.
Jag förberedde samtidigt till Helins tårtor & cupcakes som ska bakas imorgon.
Dekor i mängder och 5-6 olika fyllningar.
Hur ska virrpannan hålla koll på vart allt ska hamna?? haha.

Barnen har somnat,
och jag tänkte nog bara vara?
Eller så hamkanr jag i köket framför bakbordet?
Micke verkar vara sugen på att dra ut med grabbarna.
Vi får se hur han gör? Kvalitetstid med vänner är ju alltid guld värt!

Var rädd om varann!

Inga kommentarer: