måndag 4 augusti 2014

'Ledig' dag



Idag har jag haft en ledig dag efter mördarhelgen.
Fm spenderade vi på dagis /fritids.
Mio har skolats in och allt gick bra!

Efter det, hem o äta lunch, packa väskan och mot västå-plaskis!
Vädret har varit TUNGT och tryckande idag.
Ingen pressande sol, men 33gr varmt och svetten har lackat.
Jag vet inte hur många glassar vi åt vid badet och barnen orkade knappt leka.

Efter några timmar där har vi varit hemma.
Barnen har pysslat och vilat och jag har tagit tag i hemmet.
Massa tvätt, renbädd, dammsugit, dammat, ja ni vet,
det där som man alltid måste göra på lediga dagar...

Emmie har jag anmält till dans till hösten.
Hon och hennes bästa skolkompis ska börja ihop. Så spännande!

Nu har jag 4 dagturer framför mig,
sen är det äntligen en ledig helg! VI LÄNGTAR!

Inga kommentarer: